Polityka prywatności

Celem niniejszej Polityki Prywatności jest wyjaśnienie zasad, na jakich Gyncentrum Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-851), przy ul. Żelaznej 1, KRS: 0000792699, NIP: 6342963845, REGON: 383762894, gromadzi, wykorzystuje i chroni dane osobowe Pacjentów, a także przedstawienie przysługujących im praw w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przez spółkę.

1. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gyncentrum Sp. z o. o ul. Żelazna 1, 40-851 Katowice oraz wszelkie podmioty powiązane ze spółką i od niej zależne, zarówno osobowo, jak i kapitałowo, bezpośrednio lub za pośrednictwem innych podmiotów. Jako współadministratorzy dane przetwarzają:

– American Medical Clinics sp. z o. o. ul. Żelazna 1, 40-851 Katowice,

– Lipoline sp. z o. o. ul. Żelazna 1, 40-851 Katowice,

– holsäMED sp. z o. o. ul. Tomasza Kotlarza 6, 40-139 Katowice.

Mogą się Państwo się z nami skontaktować w następujący sposób:

– listownie na adres: Dział Obsługi Klienta, Gyncentrum Sp. z o. o ul. Żelazna 1, 40-851 Katowice

– przez formularz kontaktowy na stronie https://www.gyncentrum.pl/katowice-2

– przez e-mail: [email protected]

– telefonicznie: +48 735 122 777

Administrator z należytą starannością i adekwatnie do ryzyka dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, w tym zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.

Administrator sprawuje stałą kontrolę nad procesem przetwarzania danych oraz ogranicza dostęp do danych w możliwie największym stopniu, udzielając stosownych upoważnień tylko wówczas, gdy jest to niezbędne.

2. Inspektor ochrony danych

Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. W przypadku pytań dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych osobowych, którym jest Patrycja Demarczyk, dostępna pod adresem e-mail: [email protected]

3.  Zakres zbieranych danych osobowych

Administrator zbiera dane zwykłe dotyczące osób fizycznych.

Administrator zbiera tylko niezbędne dane.

4. Cele i podstawy przetwarzania Państwa danych osobowych

Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe zależnie od świadczonej usługi, zawartej umowy i wyrażonej przez Państwa zgody w następujących celach:

  1. a) ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych, zawarcia i wykonywania umów, świadczenia usług laboratoryjnych lub świadczenia innych usług medycznych, jakie okażą się konieczne w celu przeprowadzenia procesu leczenia, a także w celu zarządzania udzielaniem usług medycznych – na podstawie umowy z Pacjentem/Klientem na wykonanie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h RODO);
  2. b) przeprowadzania rekrutacji i udziału w badaniach klinicznych – na podstawie zgoda na udział w procesie rekrutacji i udział w badaniu klinicznym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 9 ust. 2 lit. a RODO);
  3. c) świadczenia usług w zakresie medycznie wspomaganej prokreacji i bankowania komórek rozrodczych i zarodków – na podstawie umowy z Pacjentem/Klientem na wykonanie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h RODO);
  4. d) prowadzenia procesu rekrutacji dawców komórek rozrodczych – na podstawie zgoda na udział w procesie rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 9 ust. 2 lit. a RODO);
  5. e) dobierania dawców i biorców komórek rozrodczych / zarodków pod względem cech fenotypowych i osobowych – na podstawie umowy z Pacjentem/Klientem na wykonanie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h RODO);
  6. f) obsługiwania Państwa próśb i zapytań kierowanych do nas wszystkimi kanałami komunikacji (np. telefonicznie, przez formularz kontaktowy, mailowo etc.) – na podstawie zgody oraz prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 6 ust. 1 lit. f RODO, prawa telekomunikacyjnego o ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną),
  7. g) kontaktowania się z Państwem, w celach związanych ze świadczeniem usług, w tym uzyskanie informacji zwrotnej dotyczącej udzielanych świadczeń – na podstawie zgody oraz prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 6 ust. 1 lit. f RODO, prawa telekomunikacyjnego o ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną),
  8. h) dokonywania rozliczeń w tytułu prowadzonej działalności gospodarczej – na podstawie przepisów podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  9. i) obsługi reklamacji, jeśli wpłyną – na podstawie przepisów dot. dochodzenia i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  10. j) archiwizowania danych zgodnie z przepisami prawa – na podstawie odpowiednich przepisów, w szczególności na podstawie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy o leczeniu niepłodności  (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),,
  11. k) zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia (prowadzony monitoring wizyjny kliniki), a zatem na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f),
  12. l) zapewnienia wysokiej jakości usług (nagrywanie rozmów telefonicznych i wideo konsultacji, jak również do celów analitycznych polegających na analizie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies), a zatem na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f), a w przypadku Państwa danych teleadresowych – na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

ł) działań marketingowych (w celu przedstawienia Państwu oferty handlowej i innych informacji związanych udzielaniem usług) – na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 6 ust. 1 lit. f RODO, prawa telekomunikacyjnego o ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

5. Okres przetwarzania Państwa danych osobowych

Państwa dane będą przetwarzane przez następujące okresy czasu:

  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. a, c i e – przez czas udzielania świadczeń medycznych oraz usług z nimi związanych lub powiązanych; przez czas trwania zawartych umów, a następnie przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z łączącej Państwa umowy np. umów dotyczących przechowywania komórek rozrodczych i zarodków, umów z firmami farmaceutycznymi i firmami reprezentującymi sponsorów badań klinicznych, a w przypadku dochodzenia przez Administratora roszczeń lub zawiadamiania właściwych organów − przez czas trwania takich postępowań,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. b i d – dane osobowe dawców i kandydatów na dawców komórek rozrodczych w dawstwie innym niż partnerskie, a także dane osób, które wyraziły zgodę na udział w procesie rekrutacji i udział w badaniu klinicznym będą przetwarzane do momentu wycofania zgody
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. f – do momentu wycofania zgody na kontakt,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. g – do momentu wycofania zgody na kontakt chyba, że kontakt będzie niezbędny z punkt widzenia Państwa interesów,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. h – przez czas wynikający z przepisów podatkowych,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. i – przez czas wynikający z przepisów dot. dochodzenia i obrony przed roszczeniami, a w uzasadnionych przypadkach do czasu wyjaśnienia toczącego się postępowania,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. j – przez czas wynikający z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa tj. w szczególności na podstawie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta co do zasady przez okres 20 lat, na podstawie ustawy o leczeniu niepłodności co do zasady przez okres 90 lat, w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. k – monitoring wizyjny, nagrane rozmowy telefoniczne oraz wideo konsultacje są przechowywane przez okres do 3 miesięcy, a w uzasadnionych przypadkach do czasu wyjaśnienia toczącego się postępowania,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. l – przez czas niezbędny ze względu na potrzeby Administratora, w przypadku danych teleadresowych – do momentu wycofania zgody, a w przypadku cookies funkcjonalnych/formularzowych – przez okres 60 dni,
  • w odniesieniu do celu wskazanego w pkt 4 lit. ł – do momentu wycofania zgody marketingowej.

6. Odbiorcy Państwa danych osobowych.

Dane Pacjentów/Klientów będą przetwarzane przez upoważnionych pracowników i współpracowników Administratora.

Będziemy przekazywać dane osobowe:

  • innym podmiotom leczniczym przetwarzającym dane osobowe, z którymi posiadamy zawarte umowy dotyczące wykonania innych usług czy świadczeń medycznych, koniecznych do wykonania lub przeprowadzenia w czasie udzielania świadczeń medycznych związanych z Państwa procesem leczenia, a których bezpośrednio nie wykonujemy – na zasadzie udostępnienia.
  • podmiotom niemedycznym, które przetwarzają Państwa dane na podstawie zawartej z Administratorem umowy przetwarzania danych (np. obsługa systemów informatycznych, obsługa prawna, kadrowo – księgowa etc.),
  • podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,
  • podmiotom upoważnionym przez Państwa.

Państwa dane osobowe będą przekazywane do podmiotów z państw trzecich tylko za Państwa dodatkową zgodą. Jeśli taka sytuacja wystąpi, Administrator zapewnia, że takie podmioty wykorzystują zatwierdzone klauzule umowne lub stosują mechanizmy zabezpieczeń przewidziane w RODO.

7. Profilowanie

Administrator nie podejmuje decyzji, które mają skutek prawny dla Pacjentów/Klientów lub które wpływają na Pacjentów/Klientów w podobny sposób i które są wynikiem zautomatyzowanego przetwarzania, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

8. Państwa prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.

Przysługują Państwu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  • jeżeli podstawę przetwarzania stanowi zgoda – wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem (art. 7 ust. 3 RODO),
  • dostępu do danych osobowych (art. 15 ust. 1 RODO),
  • otrzymania kopii danych osobowych (art. 15 ust. 3 RODO),
  • sprostowania lub uaktualnienia danych osobowych (art. 16 RODO),
  • usunięcia danych osobowych – jeżeli zdaniem Pacjenta/Klienta nie ma podstaw do tego, aby Administratorprzetwarzała jego dane, może żądać aby spółka je usunęła z wyjątkiem sytuacji, w których obowiązek przetwarzania danych osobowych wynika z przepisu prawa lub przetwarzanie danych jest niezbędne do dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń (art. 17 RODO),
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO),
  • przenoszenia swoich danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora informacji o przetwarzanych danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego wyłącznie w zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane na podstawie umowy lub na podstawie zgody Pacjenta/Klienta i są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pacjent/Klient uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych, lub danych innych osób przez Administratoranarusza przepisy RODO.

W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO).

Aby skorzystać z powyższych praw, prosimy o kontakt z administratorem danych (dane kontaktowe w pkt 1 powyżej) lub z Inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w pkt 2 powyżej).

9. Obowiązek podania danych

Odmowa przekazania danych osobowych w zakresie wymaganych prawem lub niezbędnych do wykonania usługi spowoduje brak udzielenia jakichkolwiek usług. W pozostałym zakresie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych jest dobrowolne.

10. Polityka cookies.

10.1. Istotne techniki marketingowe.

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia:
  2. Operator korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Meta (Meta Platforms, Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem. Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Meta. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.

10.2. Informacja o plikach cookies.

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Operator używa także plików cookie i podobnych technologii do przechowywania danych wprowadzonych w formularzach na stronie internetowej. Te pliki cookie pozwalają zachować wprowadzone informacje w przypadku przypadkowego zamknięcia strony lub przerwania podczas wypełniania formularza. Dane są przechowywane lokalnie w Państwa przeglądarce oraz na serwerach Operatora przez okres 60 dni.

III. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.

  1. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
  • utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  • realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”,

w przypadku plików cookie funkcjonalnych/formularzowych – w celu tymczasowego przechowywania danych wprowadzonych w formularzach w celu zapobieżenia utracie danych i poprawy funkcjonalności strony internetowej.V. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

  1. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

VII. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

VIII. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Meta (Meta Platforms Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

10.3. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
  • Edge
  • Internet Explorer
  • Chrome
  • Safari
  • Firefox
  • Opera

Urządzenia mobilne:

  • Android
  • Safari (iOS)
  • Windows Phone

Zmiany polityk.

Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Polityki prywatności i Polityki cookies, o ile będzie wymagać tego obowiązujące prawo, ulegną zmianie warunki technologiczne funkcjonowania serwisu internetowego lub zmiana będzie wprowadzać standard wyższy od minimum wymaganego prawem.